December månad

Är så himla mysig, inte bara jag som tycker det. Och så mycket snö. Visst lite mindre kunde det varit men jag är ganska nöjd ändå =)
Tänt massa ljus denna månaden på kvällarna då jag inte jobbat, jag älskar verkligen ljus :).
_________________________________________________________________________________________
Dagen innan julafton åkte jag, Martin, Jennifer, Hanna och Madde till Ullared. Himla trevligt hade vi.
Men där nere eller på Donken hem blev jag smittad av någon slags magsjuka eller om jag blev matförgiftad ingen som vet det ännu.
Blev dålig natten till Julafton, väldigt dålig faktiskt. Kunde inte ens dricka något. Jag fick ringa och prata med sjukvårdsupplysningen så vi hade telefonkontakt hon ringde upp mig och kollade hur det gick. Men a när jag pratade med henne sista gången så kräktes jag det hon sa att jag skulle äta. Så Martin fick prata med henne under tiden så att säga.
Så vi fick åka upp till NÄL, fick ringa å någon klocka fick inte gå in där alla andra går in. Utan i nått jäkla skyddsrum kändes det som haha. Dom kom in med plastskydd på sig, usch kändes som att jag var värsta bakterien vilket jag kanske var. Fick dropp med en gång och dom tog prover.
Visade sig att jag var svulten och uttorkad jag hade ju inte kissat på 8 timmar heller.
Det hela slutade med att jag fick 3 liter dropp så uttorkad var jag, helt galet då kan ni tänka er vad jag hade å göra under dom 13 timmarna.
Blev kvar till 4 på natten dom ville inte lägga in mig så jag smittade andra, det kan man ju förstå.
___________________________________________________________________________________________
Detta var alltså min Julafton, och Martins <3 stackarn han var med mig hela tiden, världens bästa Martin.
Igår började jag prata och skratta lite det tyckte han var roligt sa han, haha. Märktes att jag började bli frisk :)
Men iallafall så kom pappa och Jennifer hit med våra julklappar här satt vi och öppnade dom. TOPPEN julklappar och massa julklappar också. Vi är mer än nöjda :)
Vunnit på trisslotter också så lite tur har man haft trots att man varit sjuk.
Imorn får jag gå ut och träffa folk då har det gått 48 timmar, ska bli skönt. Ska shoppa hade jag tänkt =)
Nu ska jag lägga mig i soffan och kika lite på tv och dricka något.
Hoppas ni andra har haft en toppen Jul iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Skönt att du har blivit bättre, du måste sköta om dig gumman .. Skönt att du har gubben hemma som kan sköta om dig .. Tänker på dig .. kramar i massor

2010-12-26 @ 09:27:19
Postat av: Julia

Ja nu blir det mycket vila tills jag börjar jobba på Onsdag igen. Skönt!

<3 kramar

2010-12-26 @ 09:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0