Som sagt!!!!

Så har jag fått dubbelsidig lunginflammation. Fick en host medicin Cocilliana under en vecka/tio dagars tid för 3 veckor sedan, Tyckte inte det hjälpte. Men jag tog den fullt ut. Hjälpte inte det heller.
Enveten som jag är så avvaktade jag, tänkte att det snart går över. Men tänk så fel jag hade blev bara värre..
I Fredags gick jag till doktorn, han frågade vad jag sökte för. Ehm jag har en ganska ljup hosta känns som att jag har träningsvärk i bröstet ständigt för det gör lite halv ont. Och känner mig ganska trött.
Doktorn: Okej vi tar prover och lyssnar på dig. Fick vänta på proverna infektions provet var 110 man ska ha runt 4-5 alltså var det ganska högt. Doktorn lyssnade.
Han bara: Träningsvärk säger du? Du har dubbelsidig lunginflammation.
Ojdå sa jag är det så det känns. Sen fick jag, pencilin, slemlösande, hostmedicin, astma mediciner och nått mer.
Jag hämtade ut dom 700 spänn, tänkte nu ska jag fan bli frisk.
Gick och jobbade vilket jag verkligen inte skulle ha gjort.
Men det var min första helg med arbetslaget då vill man inte vara sjuk...
______________________________________________________________________________________________
Torsdag till Fredag natten kände jag att jag blev sämre,
Jag var hos doktorn runt 11 på Fredagen och började jobba 15. Jag ger det en chans sa jag, läste på internet att man blir sjukskriven 2-3 veckor och jag går och jobbar med en gång SAMMA DAG? Enveten? Lyssna på sin kropp?
Tyckte att det gick ganska bra att jobba dessa två dagar. MEN
När jag kom hem fick jag svårt att andas, äsch tog Bricanylen två gånger, hjälpte inte. Jag ringde 1177 och hörde om jag kunde ta flera doser från Bricanylen hade tagit alla doser man får under ett dygn. Ja svara hon men det ska ju hjälpa så ta en dos till. Men hon tyckte det tjöt ganska högt i bröstet så hon ville att en doktor skulle lyssna på mig. Jag fick en tid och vi la på!
Men sen blev det bara värre, jag chippade efter luft, kräktes, sen ringde jag Silena hon hämta mig på två röda hon hörde knappt vad jag sa och vi åkte upp till Jourcentralen. Kom in på två röda där syster Ulf kom in med någon slags pipa/mask jag fick andas i, han var lugn det var skönt!
Andades helt fel men efter kanske en kvart gick det riktigt bra att andas i masken och guuud vad skönt det var att andas normalt.
Doktorn och syster Ulf satt där med mig och Silena och jag andades för fullt i den där masken.. Efter en stund kunde vi ta bort den och jag andades jätte bra..
Men den gjorde mig jäkligt hes, men vad gör det? jag kunde andas!
_____________________________________________________________________________________________
Fick vila en liten stund dom skulle ha fika pause, ni vet vart vi finns sa dom. Jaha. Så jag vilade lite, var lite ledsen kände mig så kass. När jag blir sjuk/dålig blir jag alltid såå jäkla sjuk. Känns inte som att någon tror mig och tar mig på allvar. Då menar jag inte läkarna.
________________________________________________________________________________________
Doktorn kom in till oss igen och jag fick 10 st kortison tabletter som jag skulle ta. Fick det även utskrivit som jag ska hämta idag. Han sa också att denna veckan får jag inte jobba utan bara vara hemma. Känner jag mig inte bättre i slutet på veckan ska jag gå till min vårdcentral så får dom sjukskriva mig. Men jag tror att en vecka räcker för mig.
________________________________________________________________________________________
Jag måste verkligen lära mig att lyssna på mig själv, ta hand om mig själv, lyssna på mig kropp. Är jag sjuk eller känner mig dålig då ska jag vara hemma.
Men jag har alltid tänkt att jag ska ge det en chans.
Men igår när jag fick andas i masken tänkte jag nä det är fan inte värt det, jobba med dubbelsidig lunginflammation, vem skulle gjort det mer än jag?! Ingen....
Tack Silena för hjälpen, stöd och körning.

Nu ska jag titta på tv.

Kommentarer
Postat av: silena

inget att tacka för ;) puss gumman min!

2010-09-26 @ 09:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0